Afnemen vragenlijsten

Ypse werkt voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en behandeling. Om de kwaliteit van zorg te vergroten, vragen wij u gedurende de behandeling een aantal vragenlijsten in te vullen.

Screening

Voorafgaand aan de intake vragen wij u om in onze beveiligde omgeving een screening in te vullen. Middels de screening wordt een eerste indicatie gegeven voor de zorgzwaarte en de soort behandeling dat past bij uw situatie. Uw behandelaar bekijkt de resultaten van de screeningslijst voorafgaand aan het eerste gesprek. De uitkomsten van de screening ondersteunen u en de behandelaar bij het opstellen van het behandelplan.

Routine Outcome Monitoring (ROM)

Om te onderzoeken of uw behandeling het gewenste resultaat heeft, vragen we u een vragenlijsten in te vullen voor, eventueel tijdens en na uw behandeling. Met de antwoorden op de vragen brengen we uw klachten, zorgbehoefte en het resultaat van uw behandeling in beeld. De resultaten worden aan het eind van het traject met u besproken.

U krijgt vragen over
• welke klachten u hebt;
• de ernst van uw problemen;
• uw dagelijks functioneren;
• de kwaliteit van leven;
• uw tevredenheid over de behandeling

De eerste meting
De eerste meting is bedoeld om uw klachten, functioneren, zorgbehoefte en de manier waarop u omgaat met uw klachten in kaart te brengen. De uitkomsten van deze eerste meting worden met u besproken en helpen bij de keuze voor uw behandeling.

Vervolgmeting(en)
Met de vervolgmetingen worden veranderingen in de aard en omvang van uw klachten en functioneren vastgesteld. In de meeste gevallen betreft dit een eindmeting bij het afsluiten van het traject. Bij intensievere trajecten wordt er halverwege uw behandeling een tussenmeting uitgevoerd. Door de resultaten van vervolgmetingen met u te bespreken en met eerdere vragenlijsten te vergelijken, krijgen u en uw behandelaar inzicht in uw klachtenbeeld en het resultaat van de behandeling.

U vult de vragenlijsten in principe in op de locatie van Ypse. Indien dit niet mogelijk is kunt u de vragenlijst thuis digitaal invullen. U ontvangt van uw behandelaar per mail inloggegevens waarmee u kunt inloggen. Na het invullen van de vragenlijsten worden de antwoorden opgeslagen in uw afgeschermde persoonlijk dossier.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
De antwoorden voegen we toe aan uw persoonlijk dossier. Het dossier is beveiligd volgens privacywetgeving. Alleen uw behandelaar en andere betrokken hulpverleners van Ypse hebben toegang tot deze gegevens.

Consumer Quality index (CQi)

De CQi wordt gebruikt om binnen Ypse in kaart te brengen op welke punten u goede ervaringen heeft en waar nog verbetering mogelijk is. Door middel van het beantwoorden van een aantal vragen aan het eind van uw behandeling helpt u ons de zorg verbeteren.

Stuur door
  1. *
*Verplichte velden
Deel op

Meer over Ypse

Heeft u tips of een klacht?

Om onze zorg te optimaliseren, horen we graag van u wat we nog kunnen verbeteren. Heeft u tips? Vul dan anoniem ons formulier in zodat wij u en anderen in de toekomst nog beter kunnen helpen.

Contact Ypse

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE 's-Hertogenbosch

Telefoon: 073 - 22 000 44 (ma t/m vr 08.30u - 17.00u m.u.v. feestdagen)
Fax: 073 - 22 000 45
E-mail: info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost. Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen naar info@Ypse.nl.

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas. Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden. Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz. U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE 's-Hertogenbosch
  • Ypse is onderdeel van Reinier van Arkel