Informatie over diagnose & behandeling

Bij Ypse Generalistische Basis GGZ kunt u terecht met al uw psychische klachten. U krijgt behandeling bij lichte tot matig/ernstige psychische klachten. Samen met uw behandelaar bepaalt u welke behandeling voor u passend is. Wanneer u langdurige psychische klachten heeft en hiervoor langere tijd in behandeling bent geweest (bijvoorbeeld in de SGGZ) kunt u voor behandeling/begeleiding terecht om terugval te voorkomen.

Patiënten en naasten, zorgprofessionals, zorgaanbieders en financiers werken samen in hun streven naar goede, toegankelijke en betaalbare geestelijke gezondheidszorg. Dit doen zij door het ontwikkelen van zorgstandaarden en bijbehorende generieke modules. Met de zorgstandaarden kunnen professionals de kwaliteit van de zorg die zij bieden verder vergroten.

Via ggzstandaarden.nl vindt u een beschrijving van alle stappen in het hele zorgproces voor mensen met een bepaalde psychische aandoening. Daarbij krijgt u informatie over onder meer de behandelmogelijkheden zoals deze in de zorgstandaarden, de bijbehorende generieke modules en richtlijnen zijn uitgewerkt. Informatie die op elkaar aansluit staat bij elkaar of linkt naar de betreffende paragraaf.

Patiëntenvoorlichting
De informatie uit de standaarden is voor patiënten en naasten ook toegankelijk op thuisarts.nl, een medische voorlichtingswebsite met laagdrempelige informatie over gezondheid en ziekten. Op basis van elke standaard is op deze website informatie over het betreffende onderwerp toegevoegd of aangepast. Hierdoor is veel patiëntenvoorlichting over psychische aandoeningen ook via thuisarts.nl te raadplegen.

Informatie uitwisseling en samenwerking
Er wordt altijd informatie uitgewisseld met uw verwijzer en/of huisarts bij de start en het einde van de behandeling, tenzij u hiertegen bezwaar maakt. In het behandelplan geeft u toestemming voor het uitwisselen van deze informatie. Uw behandelaar zal nooit zonder uw toestemming informatie uitwisselen met derde partijen. Wanneer het in het belang is van uw hulpvraag, werkt de behandelaar samen met de huisarts, praktijkondersteuner (POH), wijkteam, fysiotherapie, etc.
Omdat Ypse onderdeel is van Reinier van Arkel, werkt uw behandelaar nauw samen met de crisisdienst en andere teams en behandelaren binnen Reinier van Arkel. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een warme overdracht te doen wanneer u vanuit de SGGZ wordt verwezen naar Ypse.

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes


Deelnemer preventie STARR cursus:
“Ik heb gebruik mogen maken van het aanbod van Ypse voor een online STARR training. Deze training heeft mij veel verder geholpen met de negatieve gedachtes die op dat moment door mijn hoofd speelde. Ik ga het leven een stuk positiever tegemoet.”

Deelnemer KOPP/KOV Volwassenen cursus:
“Beide medewerksters van Ypse waren erg professioneel, kwamen afspraken na en zijn oprecht betrokken bij hun cliënten. Ik heb gebruik gemaakt van de KOPP/KOV groep voor volwassenen omdat ik kind ben van verslaafden. Erg informatief, interessant en helpend.”

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch

Locatie Cuijk:
Spinding 13, 5431 SN Cuijk

Locatie Oss:
Gezondheidslaan 65, 5342 JW Oss

Locatie Uden:
Loopkantstraat 25, 5405 AC Uden

Telefoon  073 – 22 000 44
Fax           073 – 22 000 45
E-mail      info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.