Informatie over diagnose & behandeling

Bij Ypse Generalistische Basis GGZ kunt u terecht met al uw psychische klachten. U krijgt behandeling bij lichte tot matig/ernstige psychische klachten. Samen met uw behandelaar bepaalt u welke behandeling voor u passend is. Wanneer u langdurige psychische klachten heeft en hiervoor langere tijd in behandeling bent geweest (bijvoorbeeld in de SGGZ) kunt u voor behandeling/begeleiding terecht om terugval te voorkomen.

Patiënten en naasten, zorgprofessionals, zorgaanbieders en financiers werken samen in hun streven naar goede, toegankelijke en betaalbare geestelijke gezondheidszorg. Dit doen zij door het ontwikkelen van zorgstandaarden en bijbehorende generieke modules. Met de zorgstandaarden kunnen professionals de kwaliteit van de zorg die zij bieden verder vergroten.

Via ggzstandaarden.nl vindt u een beschrijving van alle stappen in het hele zorgproces voor mensen met een bepaalde psychische aandoening. Daarbij krijgt u informatie over onder meer de behandelmogelijkheden zoals deze in de zorgstandaarden, de bijbehorende generieke modules en richtlijnen zijn uitgewerkt. Informatie die op elkaar aansluit staat bij elkaar of linkt naar de betreffende paragraaf.

Patiëntenvoorlichting
De informatie uit de standaarden is voor patiënten en naasten ook toegankelijk op thuisarts.nl, een medische voorlichtingswebsite met laagdrempelige informatie over gezondheid en ziekten. Op basis van elke standaard is op deze website informatie over het betreffende onderwerp toegevoegd of aangepast. Hierdoor is veel patiëntenvoorlichting over psychische aandoeningen ook via thuisarts.nl te raadplegen.

Informatie uitwisseling en samenwerking
Er wordt altijd informatie uitgewisseld met uw verwijzer en/of huisarts bij de start en het einde van de behandeling, tenzij u hiertegen bezwaar maakt. In het behandelplan geeft u toestemming voor het uitwisselen van deze informatie. Uw behandelaar zal nooit zonder uw toestemming informatie uitwisselen met derde partijen. Wanneer het in het belang is van uw hulpvraag, werkt de behandelaar samen met de huisarts, praktijkondersteuner (POH), wijkteam, fysiotherapie, etc.
Omdat Ypse onderdeel is van Reinier van Arkel, werkt uw behandelaar nauw samen met de crisisdienst en andere teams en behandelaren binnen Reinier van Arkel. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een warme overdracht te doen wanneer u vanuit de SGGZ wordt verwezen naar Ypse.

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Coronavirus

Geachte cliënten,

Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de richtlijnen van AKWA GGZ en het RIVM.

Afspraak  
Ypse streeft er naar om in een veilige situatie de behandeling plaats te laten vinden, hierbij nemen we de coronamaatregelen in acht volgens de landelijke richtlijnen.
Afspraken vinden (waar mogelijk) digitaal of telefonisch plaats. In samenspraak met u wordt hier een afspraak over gemaakt.

Videobellen
Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health.

Preventieve groepscursussen
Preventieve cursussen zullen (online) doorgang vinden, de maatregelen worden in acht genomen. 

Maatregelen
Volg de algemene maatregelen die gelden. Bij binnenkomst bij Ypse vragen we u om uw handen te wassen 

Bekijk de overige covid-19 maatregelen op de website van Rijksoverheid

Update geplaatst: 01 – 06 – 2021

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Ypse hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 10
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Orthenseweg:
Orthenseweg 56
5212 XC ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch

Telefoon  073 – 22 000 44
Fax           073 – 22 000 45
E-mail      info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.