Internetbehandelingen

Wil je meer weten over Ehealth? Bekijk hierboven het filmpje.

In de gezondheidszorg wordt steeds vaker gebruik gemaakt van internet in de behandeling, het zogenoemde Ehealth. Ook bij Ypse behoort dit tot de behandelmogelijkheden. Ehealth is in principe geschikt voor iedereen met toegang tot een smartphone, een tablet of een computer.

Ehealth wordt niet op basis van een diagnose ingezet. Mensen zijn namelijk meer dan hun diagnose: ze hebben behoeftes, en persoonlijke voorkeuren. En ze hebben misschien problemen die niet in een diagnose te vangen zijn, maar wel invloed hebben op hun gezondheid en herstel. Daarom wordt binnen het Ehealth aanbod gebruik gemaakt van 16 verschillende thema’s. Binnen ieder thema vind je diverse modules, dagboeken en andere onderdelen die naar een positieve verandering kunnen leiden.

Met uw behandelaar bespreekt u welke onderdelen het best bij uw behoefte passen. Zo creëert u samen met uw behandelaar een persoonlijke route naar herstel.

Voordelen van Ehealth

  • U kunt op ieder moment werken aan uw herstel
    – in een omgeving die voor u prettig is;
    – in een tempo dat u prettig vindt.
  • U kunt vragen stellen op een moment dat het voor u belangrijk is, uw behandelaar reageert binnen een afgesproken termijn.
  • Het schrijven helpt u bij het ordenen en richting geven aan uw gedachten. U kunt uw aantekeningen altijd teruglezen. Dat geldt ook voor de opdrachten en reacties van uw hulpverlener.


Voorbeelden van eHealth
Via het beveiligd cliënt portaal kunt u de gebruikmaken van de volgende onderdelen:

  • Dagboeken
    Een dagboek is een goede tool om inzicht te krijgen in patronen en voortgang. Er is een ruime set aan dagboeken beschikbaar zodat er altijd wel één past.
  • Modules
    De modules worden in samenwerking met experts en cliënten ontwikkeld. Ze bevatten uitleg, video’s en illustraties, oefeningen en voorbeelden. De modules zijn opgedeeld in kleinere sessies en zijn op maat te maken
  • Plannen
    Het cliënt portaal geeft u de mogelijkheid om plannen te maken: een oefenplan, motivatieplan en terugvalpreventieplan. De plannen ondersteunen op moeilijke momenten tijdens diverse fasen op de persoonlijke route.
  • Sociale steun en netwerk
    U kunt uw sociale netwerk bij de behandeling of begeleiding betrekken. Het is mogelijk het netwerk in kaart te brengen en onderdelen uit de persoonlijke route delen.


Zo werkt Ehealth
U werkt in een beveiligd internetportaal. Hiervoor krijgt u inlogcodes toegestuurd bij het maken van de eerste afspraak. Als er een opdracht voor u klaar staat, krijgt u een bericht van uw behandelaar. U leest de informatie, maakt de opdracht en stuurt deze terug naar uw behandelaar. De behandelaar geeft feedback en zet een volgende opdracht voor u klaar.

Meer over Ypse

Ypse Quotes

COVID-19 UPDATE (CORONAVIRUS)

Geachte cliënten, 

Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de richtlijnen van AKWA GGZ en het RIVM.  

Afspraak  
In een aantal gevallen worden cliënten weer gezien op de praktijk. De maatregelen van het RIVM worden in acht genomen. U ontvangt hierover persoonlijk bericht. 

Videobellen
Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health

Preventieve groepscursussen
Preventieve cursussen worden hervat. De maatregelen van het RIVM worden in acht genomen. 

Maatregelen
Graag brengen we de algemene adviezen  onder de aandacht:

– Houd 1,5 meter afstand van anderen
– Was vaak uw handen
– Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes 
– Blijf thuis bij verkoudheidsklachten en/of koorts 

Deze extra maatregelen gelden zowel voor onze cliënten, als voor onze medewerkers. 

Voor actuele informatie en adviezen voor COVID-19 verwijzen wij je naar het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 

Update geplaatst: 02 – 07 – 2020

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse


Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11B
5301 PA Zaltbommel

Telefoon                            073 – 22 000 44
Fax                                     073 – 22 000 45
E-mail                                info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantoortijden. Met uitzondering van feestdagen. 

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.