Internetbehandelingen

Wil je meer weten over Ehealth? Bekijk hierboven het filmpje.

In de gezondheidszorg wordt steeds vaker gebruik gemaakt van internet in de behandeling, het zogenoemde Ehealth. Ook bij Ypse behoort dit tot de behandelmogelijkheden. Ehealth is in principe geschikt voor iedereen met toegang tot een smartphone, een tablet of een computer.

Ehealth wordt niet op basis van een diagnose ingezet. Mensen zijn namelijk meer dan hun diagnose: ze hebben behoeftes, en persoonlijke voorkeuren. En ze hebben misschien problemen die niet in een diagnose te vangen zijn, maar wel invloed hebben op hun gezondheid en herstel. Daarom wordt binnen het Ehealth aanbod gebruik gemaakt van 16 verschillende thema’s. Binnen ieder thema vind je diverse modules, dagboeken en andere onderdelen die naar een positieve verandering kunnen leiden.

Met uw behandelaar bespreekt u welke onderdelen het best bij uw behoefte passen. Zo creëert u samen met uw behandelaar een persoonlijke route naar herstel.

Voordelen van Ehealth

  • U kunt op ieder moment werken aan uw herstel
    – in een omgeving die voor u prettig is;
    – in een tempo dat u prettig vindt.
  • U kunt vragen stellen op een moment dat het voor u belangrijk is, uw behandelaar reageert binnen een afgesproken termijn.
  • Het schrijven helpt u bij het ordenen en richting geven aan uw gedachten. U kunt uw aantekeningen altijd teruglezen. Dat geldt ook voor de opdrachten en reacties van uw hulpverlener.


Voorbeelden van eHealth
Via het beveiligd cliënt portaal kunt u de gebruikmaken van de volgende onderdelen:

  • Dagboeken
    Een dagboek is een goede tool om inzicht te krijgen in patronen en voortgang. Er is een ruime set aan dagboeken beschikbaar zodat er altijd wel één past.
  • Modules
    De modules worden in samenwerking met experts en cliënten ontwikkeld. Ze bevatten uitleg, video’s en illustraties, oefeningen en voorbeelden. De modules zijn opgedeeld in kleinere sessies en zijn op maat te maken
  • Plannen
    Het cliënt portaal geeft u de mogelijkheid om plannen te maken: een oefenplan, motivatieplan en terugvalpreventieplan. De plannen ondersteunen op moeilijke momenten tijdens diverse fasen op de persoonlijke route.
  • Sociale steun en netwerk
    U kunt uw sociale netwerk bij de behandeling of begeleiding betrekken. Het is mogelijk het netwerk in kaart te brengen en onderdelen uit de persoonlijke route delen.


Zo werkt Ehealth
U werkt in een beveiligd internetportaal. Hiervoor krijgt u inlogcodes toegestuurd bij het maken van de eerste afspraak. Als er een opdracht voor u klaar staat, krijgt u een bericht van uw behandelaar. U leest de informatie, maakt de opdracht en stuurt deze terug naar uw behandelaar. De behandelaar geeft feedback en zet een volgende opdracht voor u klaar.

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes


Deelnemer preventie STARR cursus:
“Ik heb gebruik mogen maken van het aanbod van Ypse voor een online STARR training. Deze training heeft mij veel verder geholpen met de negatieve gedachtes die op dat moment door mijn hoofd speelde. Ik ga het leven een stuk positiever tegemoet.”

Deelnemer KOPP/KOV Volwassenen cursus:
“Beide medewerksters van Ypse waren erg professioneel, kwamen afspraken na en zijn oprecht betrokken bij hun cliënten. Ik heb gebruik gemaakt van de KOPP/KOV groep voor volwassenen omdat ik kind ben van verslaafden. Erg informatief, interessant en helpend.”

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch

Locatie Zaltbommel (vanaf jan 2024Hogeweg 131, 5301 LL Zaltbommel

Locatie Cuijk:
Spinding 13, 5431 SN Cuijk

Locatie Oss:
Gezondheidslaan 65, 5342 JW Oss

Locatie Uden:
Loopkantstraat 25, 5405 AC Uden

Ypse heeft vanaf nu ook avondpoli op maandag, dinsdag en woensdag. Let op! Wij zijn dan niet telefonisch bereikbaar.

Telefoon  073 – 22 000 44
E-mail      info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

Afbeelding1

 

Om je eigen regie te kunnen behouden wanneer dat in het moment niet lukt

Crisiskaart

Een crisis is voor iedereen anders.

Wel kun je tijdens een crisis flink in de war zijn en daardoor moeite hebben met het onder woorden brengen van jouw wensen en gevoelens. Een Crisiskaart geeft je tijdens een crisis jouw eigen regie terug omdat je hierop hebt vastgelegd hoe met jou om te gaan op dat moment.

Hulpkaart

Even de weg kwijt zijn, letterlijk of figuurlijk. Door dementie, een verslaving, een verstandelijke beperking, epilepsie of een psychische kwetsbaarheid. Om jou snel de hulp of zorg te kunnen bieden die jij op dat moment nodig hebt, is er de Hulpkaart. Hiermee heb je alle benodigde gegevens voor omstanders gemakkelijk bij de hand.

Door & Voor is licentiehouder voor de Crisis- en Hulpkaart Crisiskaart

En is kosteloos aan te vragen.

Praktische info

Stichting Door & Voor

Tel. 073-3030052

info@doorenvoor.nl