Volwassenen

Ypse wilt u zo goed mogelijk op weg helpen. U kunt doorlopend bij ons terecht voor een gesprek, waarin we samen met u kijken welke oplossing het beste bij u past. Dat kunnen meerdere gesprekken zijn, waarin we oplossingsgericht te werk gaan: we richten ons op de toekomst en wat u zelf kunt.

Door middel van individuele gesprekken biedt Ypse behandelingen aan mensen met lichte tot matig ernstige psychische klachten. Aanvullend kunnen groepsbijeenkomsten behulpzaam zijn bij het behalen van uw persoonlijke doelen. Ook bij een combinatie van klachten met levensfasegebeurtenissen (bijvoorbeeld rouw) of maatschappelijke problematiek (problemen op het werk, eenzaamheid, financiële problemen, etc.) kunnen wij u op weg helpen.

Om zelf uw hulpvragen in kaart te brengen kunt u aan de slag met de vragenlijst op mijn positieve gezondheid.nl.  https://mijnpositievegezondheid.nl.

Bij Ypse bieden we verschillende behandelvormen, bijvoorbeeld oplossingsgerichte therapie, cognitieve gedragstherapie, EMDR en Interpersoonlijke Psychotherapie. Daarnaast bieden we ook internetbehandelingen, groepsbehandelingen en medicatie- en diagnostiek consulten bij de psychiater aan of verpleegkundig specialist. De behandelaar kijkt met u samen welke behandeling het beste bij u past.

Chronische problematiek
Ook mensen met een langdurige psychische kwetsbaarheid kunnen bij Ypse terecht voor terugvalpreventie en vinger aan de pols contacten. Voor mantelzorgers en familieleden hebben wij diverse mogelijkheden om ondersteuning en informatie te geven over de problematiek van hun naasten.

Cliënten die behandeld zijn in de gespecialiseerde GGZ, bijvoorbeeld bij Reinier van Arkel, kunnen als zij voldoende stabiel zijn maar wel restklachten hebben, bij Ypse ondersteuning krijgen. Ondersteuning van Ypse is gericht op zoveel mogelijk eigen regie en het verwezenlijken van door de cliënt gestelde doelen om een bevredigend en zinvol leven te kunnen leiden ondanks de klachten.

De overstap naar Ypse kan verfrissend zijn omdat de aandacht verlegd wordt, van de ziekte naar wat u kunt, waar uw kwaliteiten en interesses liggen en waar u kracht uit put.

Deze benadering wordt aangeduid als herstelondersteunende zorg. Contact met ervaringsdeskundigen kan goed aansluiten bij wat Ypse biedt.

Verwijzing
Een verwijzing van een huisarts, medische specialist of regiebehandelaar SGGZ is nodig voor behandeling in de basis GGZ. Deze kan u voor korte, middellange, intensieve of chronische behandelingen bij Ypse aanmelden. Let daarbij op dat u niet voor dezelfde klachten op twee plaatsen tegelijk in behandeling kunt zijn.

Heeft u nog vragen, stel ze gerust aan ons. Kijk ook eens bij de veelgestelde vragen of uw vraag er misschien bij staat.

Cognitieve gedragstherapie
 
EMDR

Voor mensen met traumagerelateerde klachten

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) 

Medicatie- en diagnostiekconsulten

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes


Deelnemer preventie STARR cursus:
“Ik heb gebruik mogen maken van het aanbod van Ypse voor een online STARR training. Deze training heeft mij veel verder geholpen met de negatieve gedachtes die op dat moment door mijn hoofd speelde. Ik ga het leven een stuk positiever tegemoet.”

Deelnemer KOPP/KOV Volwassenen cursus:
“Beide medewerksters van Ypse waren erg professioneel, kwamen afspraken na en zijn oprecht betrokken bij hun cliënten. Ik heb gebruik gemaakt van de KOPP/KOV groep voor volwassenen omdat ik kind ben van verslaafden. Erg informatief, interessant en helpend.”

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch

Locatie Cuijk:
Spinding 13, 5431 SN Cuijk

Locatie Oss:
Gezondheidslaan 65, 5342 JW Oss

Locatie Uden:
Loopkantstraat 25, 5405 AC Uden

Telefoon  073 – 22 000 44
Fax           073 – 22 000 45
E-mail      info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.