Cognitieve gedragstherapie

Bij cognitieve gedragstherapie staat de invloed die het denken uitoefent op het gevoelsleven centraal.
Wie belangrijke zaken steeds vanuit een negatief standpunt bekijkt, heeft meer kans om somber, geïrriteerd of angstig te worden. 

In de cognitieve gedragstherapie leert de cliënt te onderzoeken of die negatieve manier van denken wel terecht is en deze te doorbreken.

Vaak ontdekt de cliënt dat zijn negatieve gedachten niet altijd kloppen. Waar dat relevant is zoeken we naar meer positieve standpunten en gedachten. We maken daarbij gebruik van oefeningen en thuisopdrachten via o.a. Ehealth.

logo afsprakenapp
Handig, die AfsprakenApp

Meer over Ypse

Ypse Quotes

CORONAVIRUS

Geachte cliënten,

Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de richtlijnen van AKWA GGZ en het RIVM.

Afspraak  
In een aantal gevallen worden cliënten weer gezien op de praktijk. De maatregelen van het RIVM worden in acht genomen. U ontvangt hierover persoonlijk bericht.

Videobellen
Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health.

Preventieve groepscursussen
Preventieve cursussen worden hervat. De maatregelen van het RIVM worden in acht genomen.

Maatregelen
Graag brengen we de algemene adviezen  onder de aandacht:

– Houd 1,5 meter afstand van anderen
– Was vaak uw handen
– Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes
– Blijf thuis bij verkoudheidsklachten en/of koorts

Deze extra maatregelen gelden zowel voor onze cliënten, als voor onze medewerkers.

Voor actuele informatie en adviezen voor COVID-19 verwijzen wij je naar het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

Update geplaatst: 02 – 07 – 2020

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse


Ypse 
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11 B
5301 PA Zaltbommel

Telefoon                          073 – 22 000 44
Fax                                   073 – 22 000 45
E-mail                              info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen. 

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.