Medicatie- en diagnostiekconsulten
Indien de behandelaar dit nodig vindt om uw medicatie te evalueren of twijfel heeft over de juiste diagnose, dan kan hij of zij de hulp inschakelen van de psychiater.
Wanneer het consult heeft plaatsgevonden, zullen de bevindingen binnen een week gerapporteerd worden aan de behandelaar en indien nodig de huisarts.
Consult zonder behandeling
Indien er enkel een consult van de psychiater gewenst is kan er helaas niet naar Ypse verwezen worden. De huisarts kan daarvoor verwijzen naar een door de huisarts gecontracteerde psychiater voor diagnose en (medicatie-)advies.
Meer over Ypse
CORONAVIRUS
Geachte cliënten,
Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de richtlijnen van AKWA GGZ en het RIVM.
Afspraak
Afspraken vinden online of telefonisch plaats, in ieder geval tot 19 januari 2021. U wordt hierover persoonlijk geïnformeerd door Ypse.
Videobellen
Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health.
Preventieve groepscursussen
Preventieve cursussen zullen online doorgang vinden of de (start)datum wordt verplaatst. Hierover wordt u geïnformeerd.
Vanuit het Regionaal Trainingscentrum wordt er een Corona-groep gestart. Meer weten of aanmelden kan hier.
Maatregelen
Graag brengen we de algemene adviezen onder de aandacht:
– Houd 1,5 meter afstand van anderen
– Bij binnenkomst bij Ypse vragen we u om uw handen te wassen
– Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes
– Blijf zo veel mogelijk thuis (bij verkoudheidsklachten en/of koorts)
Bekijk de overige covid-19 maatregelen op de website van Rijksoverheid.
Update geplaatst: 15 – 12 – 2020
Contact Ypse
Ypse hoofdlocatie
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch
Bezoekadres locatie Bethaniestraat
Bethaniestraat 10
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch
Bezoekadres locatie Orthenseweg
Orthenseweg 56
5212 XC ‘s-Hertogenbosch
Bezoekadres locatie Zaltbommel
van Heemstraweg West 11 B
5301 PA Zaltbommel
Telefoon 073 – 22 000 44
Fax 073 – 22 000 45
E-mail info@ypse.nl
Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.
Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.
Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.
Crisiskaart
Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.
Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.
U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.