Cliëntenraad

De cliëntenraad in een zorginstelling behartigt de gemeenschappelijke belangen van de patiënten en cliënten, mantelzorgers, verzorgers en bezoekers. Het bestuur van een zorginstelling moet bij beslissingen rekening houden met het advies van de cliëntenraad.

De cliëntenraad wordt steeds geïnformeerd over plannen en veranderingen binnen de organisatie, heeft overleg en mag adviseren. Die cliëntenraad is bevoegd de zorgaanbieder ook ongevraagd te adviseren als dit voor de cliënten van belang is.

De bevoegdheden van de Cliëntenraden staan beschreven in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Deze wet schrijft voor dat alle ziekenhuizen en andere zorginstellingen een Cliëntenraad moeten instellen. Alle onderwerpen waar advies over moet worden gevraagd, staan exact in de WMZC genoemd. Bovendien is er een regeling opgenomen over geschillen tussen de Cliëntenraad en de instelling.

De cliëntenraad van Ypse bestaat momenteel uit vier personen die geworven zijn uit het eigen klantenbestand.

Om lid te worden van een cliëntenraad hoeft u geen specifieke studie te hebben afgerond. Wij zoeken gemotiveerde mensen die direct ervaring of betrokkenheid hebben met de hulp- en dienstverlening. Contact met de achterban is de motor van medezeggenschap. Een goed functionerende cliëntenraad draagt bij aan de kwaliteit van de medezeggenschap en daarmee aan de kwaliteit van onze diensten voor de cliënten.

Stuur door
  1. *
*Verplichte velden
Deel op

Meer over Ypse

Heeft u tips of een klacht?

Om onze zorg te optimaliseren, horen we graag van u wat we nog kunnen verbeteren. Heeft u tips? Vul dan anoniem ons formulier in zodat wij u en anderen in de toekomst nog beter kunnen helpen.

Contact Ypse

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ’s-Hertogenbosch

Telefoon 073 22 000 44
Fax 073 22 000 45
E-mail info@Ypse.nl

Wachttijden

Na ontvangst van uw verwijzing, plannen wij binnen 4 weken uw intakegesprek. Na de intake is er geen wachttijd voor de start van de behandeling.

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Ypse of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

update: 02-02-2018

Ypse
Postbus 173
5201AD 's-Hertogenbosch
  • Ypse is onderdeel van Reinier van Arkel