Cliëntenraad

De cliëntenraad in een zorginstelling behartigt de gemeenschappelijke belangen van de patiënten en cliënten, mantelzorgers, verzorgers en bezoekers. De clientenraad van Ypse bestaat momenteel uit drie personen met diverse achtergronden.  Enkele onderwerpen die onze aandacht hebben zijn: Kwaliteit en kwaliteitsmeting, de wachttijden, het mede organiseren van spiegelgesprekken en diverse overleggen met bijvoorbeeld de cliëntenraad van Reinier van Arkel

Het bestuur van een zorginstelling moet bij beslissingen rekening houden met het advies van de cliëntenraad. De cliëntenraad wordt steeds geïnformeerd over plannen en veranderingen binnen de organisatie, heeft overleg en mag adviseren. Die cliëntenraad is bevoegd ongevraagd te adviseren als dit voor de cliënten van belang is.

De bevoegdheden van de Cliëntenraden staan beschreven in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Deze wet schrijft voor dat alle ziekenhuizen en andere zorginstellingen een Cliëntenraad moeten instellen. Alle onderwerpen waar advies over moet worden gevraagd, staan exact in de WMZC genoemd. Bovendien is er een regeling opgenomen over geschillen tussen de Cliëntenraad en de instelling.

Om lid te worden van een cliëntenraad hoeft u geen specifieke studie te hebben afgerond. Wij zoeken gemotiveerde mensen die direct ervaring of betrokkenheid hebben met de hulp- en dienstverlening. Contact met de achterban is de motor van medezeggenschap. Een goed functionerende cliëntenraad draagt bij aan de kwaliteit van de medezeggenschap en daarmee aan de kwaliteit van onze diensten voor de cliënten.

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes

‘Fijn om mensen te leren kennen die een vergelijkbare ervaring hebben. De begeleiding was goed’.

‘Zorg op maat. Op mijn eigen tempo herstellen en aangeven’.

‘Fijne, gemoedelijke sfeer, en fijn om te merken dat mijn begeleider/behandelaar ook gewoon een mens is’.

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11b
5301 PA Zaltbommel

Telefoon: 073 – 22 000 44 (ma t/m vr 08.30u – 17.00u m.u.v. feestdagen)
Fax: 073 – 22 000 45
E-mail: info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost. Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen naar info@Ypse.nl.

ypse-foto10_default

Wachttijden

Per 1 mei hanteert Ypse een aanmeldlijst. Wij plannen maximaal 3 maanden vooruit. Is er geen plek binnen die 3 maanden dan plaatsen wij u op onze aanmeldlijst en krijgt u bericht zodra er plek is. Na de intake is er geen wachttijd voor de start van de behandeling.

Locatie Den Bosch – regulier: 5 wkn
Locatie Den Bosch – chronisch: 8 wkn
Locatie Zaltbommel: 5 wkn
Locatie Uden – AD(H)D:  8 wkn

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Ypse of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

update: 03-09-2019