Heeft u een klacht?

Medewerkers van Ypse spannen zich in om de behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over de dienstverlening of de manier waarop deze plaatsvindt.

Heeft u een klacht, laat het ons weten! Want van elke klacht kunnen we leren.

Waarover kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen als u bezwaar hebt tegen het gedrag of een beslissing van één of meerdere medewerker(s) van Ypse. U kunt ook een klacht indienen over zaken van algemene aard, waarbij niet direct een medewerker betrokken is.

Wie kan een klacht indienen?
U kunt zelf een klacht indienen, maar dat kan ook door uw partner, ouders, voogd/curator of een andere vertegenwoordiger. 

Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt de klacht bespreken met desbetreffende medewerker(s) of de directeur; soms kan het misverstand direct opgelost worden. U kunt u ook wenden tot de klachtencommissie van Reinier van Arkel. Ypse heeft met betrekking tot klachten die niet naar tevredenheid opgelost worden met medewerkers of met de directeur van Ypse een samenwerkingsovereenkomst met de klachtencommissie van Reinier van Arkel.

Het indienen van een klacht bij de klachtencommissie dient altijd schriftelijk te gebeuren, in de vorm van een brief. U kunt uw brief sturen aan: Secretariaat Klachtencommissie, hoofdlocatie ‘s-Hertogenbosch, Postbus 70058, 5201 DZ ‘s-Hertogenbosch.

Meer informatie over de klachtprocedure via de klachtencommissie vindt u hier

Meer over Ypse

Ypse Quotes

COVID-19 UPDATE CORONAVIRUS

Geachte cliënten, 

Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de ontwikkelingen nauwgezet en onderhouden contact met de GGD. Een ‘plan van aanpak COVID-19’ voor de gehele Reinier van Arkel groep is gereed. Het plan richt zich met name op het garanderen van veiligheid en basale zorg als deze bedreigd wordt door uitval van medewerkers om zo de continuïteit van zorg voor cliënten te garanderen.

Telefonische afspraak / videobellen 
Vanaf heden wordt fysiek contact zo veel mogelijk vermeden. In plaats van een afspraak bij Ypse, wordt dit een telefonische afspraak of via videobellen (in de online omgeving Minddistrict).
Uw behandelaar zal contact met u opnemen hierover.

Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health

Annuleren afspraak
Als u in verband met ziekte afmeldt, brengen wij momenteel geen kosten in rekening. Geef uw afmelding zo tijdig mogelijk door.
Als u verzuimt om af te melden, kunnen wij wel kosten in rekening brengen.

Preventieve groepscursussen
Groepscursussen gaan in ieder geval tot en met maandag 6 april niet door. 
Dit geldt voor alle preventieve groepscursussen; de KOPP/KOV-cursussen en de cursussen i.s.m. het Regionaal Trainingscentrum.

Extra maatregelen
Er zijn extra maatregelen nodig om verspreiding en besmetting van het Coronavirus te voorkomen.
Graag brengen we de algemene (hygiëne)adviezen extra onder de aandacht:

– Was je handen regelmatig en grondig gedurende 20 seconden
– Hoest of nies in de binnenkant van je elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes
– Schud geen handen 
– Houd 1,5 à 2 meter afstand van anderen
– Blijf thuis als je verkoudheidsklachten krijgt

Deze extra maatregelen gelden zowel voor onze cliënten en bezoekers, als voor onze medewerkers. 

Voor actuele informatie en adviezen voor COVID-19 verwijzen wij je naar het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 

Update geplaatst: 17 – 03 – 2020

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse


Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11B
5301 PA Zaltbommel

Telefoon:    073 – 22 000 44
maandag t/m vrijdag 08:30u – 17:00u 
met uitzondering van feestdagen
Fax:             073 – 22 000 45
E-mail:        info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.
Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

ypse-foto10_default

Wachttijden

Per 1 mei 2019 hanteert Ypse een aanmeldlijst. Wij plannen maximaal 3 maanden vooruit. Is er geen plek binnen die 3 maanden dan plaatsen wij u op onze aanmeldlijst en krijgt u bericht zodra er plek is. Na de intake is er geen wachttijd voor de start van de behandeling.

Locatie Den Bosch – Regulier: 5 weken
Locatie Den Bosch – Chronisch: 6 weken
Locatie Zaltbommel: 5 weken
Locatie Uden – AD(H)D:  5 weken

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Ypse of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

Update geplaatst: 06 – 03 – 2020