Kwaliteit van Ypse

Ypse heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Ypse spant zich dan ook continu in om de kwaliteit te waarborgen. Hieronder leest u meer over hoe Ypse dit doet.

Keurmerk Basis GGZ
In 2016 behaalde Ypse voor het eerst het Keurmerk Basis GGZ, een eenduidig kenmerk voor kwaliteit in de Generalistische Basis GGZ (GBGGZ).

Het keurmerk is ontwikkeld in samenspraak met belanghebbenden in de GGZ. Het biedt een centraal platform voor de dialoog over kwaliteit en doelmatigheid in de Basis GGZ, jaagt veranderingen aan en maakt kwaliteitsverbeteringen inzichtelijk – betere mentale zorg (h)erkennen we samen.Zorgaanbieders kunnen met het keurmerk laten zien dat ze zich extra inspannen om de juiste zorg op het juiste moment te leveren. Cliënten, andere zorgverleners en zorgverzekeraars kunnen bij GBGGZ aanbieders met het Keurmerk Basis GGZ er van uitgaan dat bij deze zorgaanbieder:

  • De werkwijze transparant is en er samen wordt gewerkt met GGZ ketenpartners
  • Volgens gestructureerde methoden generalistisch wordt behandeld
  • Het gebruik van e-Health toepassingen wordt gestimuleerd en bij alle cliënten wordt overwogen
  • Continu wordt gewerkt aan het verbeteren van de zorg.

Het Keurmerk Basis GGZ 2016 omvat 11 normen binnen vier thema's: Samenwerking in de keten, Generalistisch methodisch behandelen, eHealth en Continu verbeteren. Het Keurmerk Basis GGZ 2017 omvat drie thema's: Cliëntgericht behandelen, Samenwerken in de keten en Continu verbeteren en innoveren.

Ypse verantwoordt jaarlijks waarom zij het keurmerk voor het aankomende jaar mogen dragen.

Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 dienen alle aanbieders van Generalistische Basis GGZ en Specialistische GGZ binnen de zorgverzekeringswet te beschikken over een kwaliteitsstatuut. Ook Ypse heeft een eigen kwaliteitsstatuut waarin de kwaliteit en verantwoording beschreven worden. Meer informatie over de statuten van Ypse vindt u in:

Goedgekeurde kwaliteitsstatuut
Uitgebreide kwaliteitsstatuut
Professioneel statuut

Spiegelgesprekken
Een spiegelgesprek is een luistersessie waarin professionals horen wat een groep cliënten te vertellen heeft over de dienstverlening van Ypse. Dit gebeurt onder leiding van een onafhankelijke gespreksleider. De toehoorders bestaan uit alle medewerkers van Ypse. Hieronder vindt u de verslagen van de spiegelgesprekken die bij Ypse hebben plaatsgevonden:

Spiegelgesprek 2015
Spiegelgesprek 2016
Spiegelgesprek 2017

Customer quality
Behalve de spiegelgesprekken vragen onze professionals u na de behandeling ook om een vragenlijst in te vullen: de Customer Quality index (CQi). In de vragenlijst vragen wij uw mening over de behandeling. Tevens vragen wij welk rapportcijfer u de behandeling zou geven en of u deze behandeling aan iemand anders zou aanraden. De vragenlijst geeft u ook de optie om ons aanbevelingen en tips te geven. Ypse krijgt gemiddeld een 8,2.

Stuur door
  1. *
*Verplichte velden
Zie ook
Deel op

Meer over Ypse

Heeft u tips of een klacht?

Om onze zorg te optimaliseren, horen we graag van u wat we nog kunnen verbeteren. Heeft u tips? Vul dan anoniem ons formulier in zodat wij u en anderen in de toekomst nog beter kunnen helpen.

Contact Ypse

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE 's-Hertogenbosch

Telefoon: 073 - 22 000 44 (ma t/m vr 08.30u - 17.00u m.u.v. feestdagen)
Fax: 073 - 22 000 45
E-mail: info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost. Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen naar info@Ypse.nl.

Wachttijden

Na ontvangst van uw verwijzing, plannen wij uw intakegesprek. Na de intake is er geen wachttijd voor de start van de behandeling.

Locatie 's-Hertogenbosch: 9 wkn
Locatie Zaltbommel - chronisch: 3 wkn
Locatie Uden - AD(H)D: 10 wkn

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Ypse of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

update: 01-11-2018

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE 's-Hertogenbosch
  • Ypse is onderdeel van Reinier van Arkel