Afnemen vragenlijsten

Ypse werkt voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en behandeling. Om de kwaliteit van zorg te vergroten, vragen wij u gedurende de behandeling een aantal vragenlijsten in te vullen.

Screening

Voorafgaand aan de intake vragen wij u om in onze beveiligde omgeving een screening in te vullen. Middels de screening wordt een eerste indicatie gegeven voor de zorgzwaarte en de soort behandeling dat past bij uw situatie. Uw behandelaar bekijkt de resultaten van de screeningslijst voorafgaand aan het eerste gesprek. De uitkomsten van de screening ondersteunen u en de behandelaar bij het opstellen van het behandelplan.

Routine Outcome Monitoring (ROM)

Om te onderzoeken of uw behandeling het gewenste resultaat heeft, vragen we u een vragenlijsten in te vullen voor, eventueel tijdens en na uw behandeling. Met de antwoorden op de vragen brengen we uw klachten, zorgbehoefte en het resultaat van uw behandeling in beeld. De resultaten worden aan het eind van het traject met u besproken.

U krijgt vragen over 
• welke klachten u hebt; 
• de ernst van uw problemen; 
• uw dagelijks functioneren; 
• de kwaliteit van leven; 
• uw tevredenheid over de behandeling

De eerste meting 
De eerste meting is bedoeld om uw klachten, functioneren, zorgbehoefte en de manier waarop u omgaat met uw klachten in kaart te brengen. De uitkomsten van deze eerste meting worden met u besproken en helpen bij de keuze voor uw behandeling.

Vervolgmeting(en)
Met de vervolgmetingen worden veranderingen in de aard en omvang van uw klachten en functioneren vastgesteld. In de meeste gevallen betreft dit een eindmeting bij het afsluiten van het traject. Bij intensievere trajecten wordt er halverwege uw behandeling een tussenmeting uitgevoerd. Door de resultaten van vervolgmetingen met u te bespreken en met eerdere vragenlijsten te vergelijken, krijgen u en uw behandelaar inzicht in uw klachtenbeeld en het resultaat van de behandeling.

U vult de vragenlijsten in principe in op de locatie van Ypse. Indien dit niet mogelijk is kunt u de vragenlijst thuis digitaal invullen. U ontvangt van uw behandelaar per mail inloggegevens waarmee u kunt inloggen. Na het invullen van de vragenlijsten worden de antwoorden opgeslagen in uw afgeschermde persoonlijk dossier.

Wat gebeurt er met mijn gegevens? 
De antwoorden voegen we toe aan uw persoonlijk dossier. Het dossier is beveiligd volgens privacywetgeving. Alleen uw behandelaar en andere betrokken hulpverleners van Ypse hebben toegang tot deze gegevens.

In uw behandelplan geeft u expliciet toestemming de uitkomsten van de ROM-meting anoniem te gebruiken voor kwaliteitsdoeleinden. U heeft ook de mogelijkheid dit te weigeren. Ypse levert geanonimiseerd (conform AVG-wetgeving) gegevens aan, aan een onafhankelijke partij die deze gegevens verwerkt.

Consumer Quality index (CQi)

De CQi wordt gebruikt om binnen Ypse in kaart te brengen op welke punten u goede ervaringen heeft en waar nog verbetering mogelijk is. Door middel van het beantwoorden van een aantal vragen aan het eind van uw behandeling helpt u ons de zorg verbeteren.

logo afsprakenapp
Handig, die AfsprakenApp

Meer over Ypse

Ypse Quotes

COVID-19 UPDATE (CORONAVIRUS)

Geachte cliënten, 

Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de richtlijnen van AKWA GGZ en het RIVM.  

Afspraak  
In een aantal gevallen worden cliënten weer gezien op de praktijk. De maatregelen van het RIVM worden in acht genomen. U ontvangt hierover persoonlijk bericht. 

Videobellen
Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health

Preventieve groepscursussen
Preventieve cursussen worden hervat. De maatregelen van het RIVM worden in acht genomen. 

Maatregelen
Graag brengen we de algemene adviezen  onder de aandacht:

– Houd 1,5 meter afstand van anderen
– Was vaak uw handen
– Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes 
– Blijf thuis bij verkoudheidsklachten en/of koorts 

Deze extra maatregelen gelden zowel voor onze cliënten, als voor onze medewerkers. 

Voor actuele informatie en adviezen voor COVID-19 verwijzen wij je naar het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 

Update geplaatst: 02 – 07 – 2020

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse


Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11B
5301 PA Zaltbommel

Telefoon                            073 – 22 000 44
Fax                                     073 – 22 000 45
E-mail                                info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantoortijden. Met uitzondering van feestdagen. 

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.