Internetbehandelingen

Wil je meer weten over eHealth? Klik hier boven om de film te bekijken.



In de gezondheidszorg wordt steeds vaker gebruik gemaakt van internet in de behandeling, het zogenoemde eHealth. Ook bij Ypse behoort eHealth tot de behandelmogelijkheden.

In een eerste gesprek spreken we met elkaar af wat voor u de beste vorm van behandeling is. Er zijn meerdere mogelijkheden. Naast cursussen en gesprekken kunt u bij Ypse gebruik maken van eHealth. Vaak wordt dit gecombineerd met individuele gesprekken.

Voordelen van eHealth

  • U kunt op ieder moment werken aan uw herstel
    - in een omgeving die voor u prettig is;
    - in een tempo dat u prettig vindt.
  • U kunt vragen stellen op een moment dat het voor u belangrijk is, uw behandelaar reageert binnen een afgesproken termijn.
  • Het schrijven helpt u bij het ordenen en richting geven aan uw gedachten. U kunt uw aantekeningen altijd teruglezen. Dat geldt ook voor de opdrachten en reacties van uw hulpverlener.

Voorbeelden van eHealth
Ypse heeft verschillende eHealth modulen (behandelonderdelen) in haar aanbod. Een aantal voorbeelden:

  • de module "depressie" heeft als doel iemand van zijn of haar somberheidsklachten af te helpen;
  • de module "angst". Het doel is iemand van zijn of haar angstklachten af te helpen;
  • de module "alcohol". Om iemand te helpen grip te krijgen op zijn of haar alcoholgebruik.

Zo werkt eHealth
U maakt in een beveiligde omgeving opdrachten. Hierdoor krijgt u beter inzicht in uw klachten en leert u nieuwe vaardigheden aan. Voorbeelden zijn het leren stoppen met piekeren of het verbeteren van sociale vaardigheden.

U werkt in een beveiligd internetportaal. Als er een opdracht voor u klaar staat, krijgt u een bericht van uw behandelaar. U leest de informatie, maakt de opdracht en stuurt deze terug naar uw behandelaar. De behandelaar geeft feedback en zet een volgende opdracht voor u klaar.


Heeft u codes van ons ontvangen om in te loggen? Klik dan hier om naar de beveiligde omgeving te gaan.

Stuur door
  1. *
*Verplichte velden
Zie ook
Deel op

Meer over Ypse

Heeft u tips of een klacht?

Om onze zorg te optimaliseren, horen we graag van u wat we nog kunnen verbeteren. Heeft u tips? Vul dan anoniem ons formulier in zodat wij u en anderen in de toekomst nog beter kunnen helpen.

Contact Ypse

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE 's-Hertogenbosch

Telefoon: 073 - 22 000 44 (ma t/m vr 08.30u - 17.00u m.u.v. feestdagen)
Fax: 073 - 22 000 45
E-mail: info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost. Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen naar info@Ypse.nl.

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas. Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden. Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz. U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.

Ypse
Postbus 173
5201AD 's-Hertogenbosch
  • Ypse is onderdeel van Reinier van Arkel