Kwaliteit van Ypse

Ypse heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Ypse spant zich dan ook continu in om de kwaliteit te waarborgen. Hieronder leest u meer over hoe Ypse dit doet.

                                        Keurmerk Basis GGZ
keurmerk BGGZOok voor 2020 heeft Ypse weer het Keurmerk Basis GGZ behaald!

In 2016 behaalde Ypse voor het eerst het Keurmerk Basis GGZ, een eenduidig kenmerk voor kwaliteit in de Generalistische Basis GGZ (GBGGZ).
Het keurmerk is ontwikkeld in samenspraak met belanghebbenden in de GGZ. Het biedt een centraal platform voor de dialoog over kwaliteit en doelmatigheid in de Basis GGZ, jaagt veranderingen aan en maakt kwaliteitsverbeteringen inzichtelijk – betere mentale zorg (h)erkennen we samen. Zorgaanbieders kunnen met het keurmerk laten zien dat ze zich extra inspannen om de juiste zorg op het juiste moment te leveren.
Cliënten, andere zorgverleners en zorgverzekeraars kunnen bij GBGGZ aanbieders met het Keurmerk Basis GGZ er van uitgaan dat bij deze zorgaanbieder:

  • De werkwijze transparant is en er samen wordt gewerkt met GGZ ketenpartners
  • Volgens gestructureerde methoden generalistisch wordt behandeld
  • Het gebruik van e-Health toepassingen wordt gestimuleerd en bij alle cliënten wordt overwogen
  • Continu wordt gewerkt aan het verbeteren van de zorg.


‘Het Gouden Randje’
In 2019 ontving Ypse ‘Het Gouden Randje’ als ‘Meest gewaardeerde Keurmerkdragers’. Ypse spant zich bovengemiddeld in om cliëntervaring te verzamelen en te benutten ter verbetering van het zorgproces.

Ypse verantwoordt jaarlijks waarom zij het Keurmerk Basis GGZ voor het aankomende jaar mogen dragen.

Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 dienen alle aanbieders van Generalistische Basis GGZ en Specialistische GGZ binnen de zorgverzekeringswet te beschikken over een kwaliteitsstatuut. Ook Ypse heeft een eigen kwaliteitsstatuut waarin de kwaliteit en verantwoording beschreven worden. Meer informatie over de statuten van Ypse vindt u in:

Goedgekeurde kwaliteitsstatuut
Uitgebreide kwaliteitsstatuut
Professioneel statuut

Spiegelgesprekken
Een spiegelgesprek is een luistersessie waarin professionals horen wat een groep cliënten te vertellen heeft over de dienstverlening van Ypse. Dit gebeurt onder leiding van een onafhankelijke gespreksleider. De toehoorders bestaan uit alle medewerkers van Ypse. Hieronder vindt u het meest recente verslag van het spiegelgesprek dat bij Ypse heeft plaatsgevonden.

Spiegelgesprek 2019

Rapportcijfer CQ-Index cliënttevredenheid Ypse: 8,4
We vinden het belangrijk dat u inzicht heeft in hoe mensen Ypse beoordelen. We nemen daarom aan het einde van de behandeling een vragenlijst af, om te bepalen hoe de gesprekken ervaren zijn. De vragenlijst die we afnemen is de CQ-Index, deze vragenlijst wordt ook door andere aanbieders afgenomen bij cliënten zodat we de gemiddelde resultaten eerlijk kunnen vergelijken. 

Resultaten cliëntervaringen CQ-Index 2019
Onze scores:

  • Bejegening (1-5):                                                   4,87
  • Bereikbaarheid behandelaar (1-5):                        4,63
  • Samen beslissen (1-5):                                           4,34
  • Mogelijkheid betrekken familie of naasten (1-5):  4,51
  • Uitvoering behandeling (1-5):                                3,90
  • Rapportcijfer (0-10):                                               8,4

Tevens vragen wij welk rapportcijfer u de behandeling zou geven en of u deze behandeling aan iemand anders zou aanraden.
De nettopromotorscore is 37%. Dat is een hoge score, wat betekent dat Ypse door cliënten aanbevolen wordt als uitstekende zorgaanbieder.

De volgende opmerkingen werden gemaakt door cliënten:

“Ik vond het fijn dat je zelf inspraak had. De behandeling was op maat. Er werd geluisterd, in gesprek gegaan, maar vooral werd je zelf aan het denken gezet.”

“De exposure bij de bushalte was doorslaggevend. Deze mogelijkheid binnen de behandeling onderscheidt Ypse van andere hulpverleners in deze branche. Enorm dankbaar :-).”

Meer over Ypse

Ypse Quotes

COVID-19 UPDATE CORONAVIRUS

Geachte cliënten, 

Ypse, Maatschappelijke Opvang en Reinier van Arkel volgen de ontwikkelingen nauwgezet en onderhouden contact met de GGD. Een ‘plan van aanpak COVID-19’ voor de gehele Reinier van Arkel groep is gereed. Het plan richt zich met name op het garanderen van veiligheid en basale zorg als deze bedreigd wordt door uitval van medewerkers om zo de continuïteit van zorg voor cliënten te garanderen.

Telefonische afspraak / videobellen 
Vanaf heden wordt fysiek contact zo veel mogelijk vermeden. In plaats van een afspraak bij Ypse, wordt dit een telefonische afspraak of via videobellen (in de online omgeving Minddistrict).
Uw behandelaar zal contact met u opnemen hierover.

Instructies over videobellen via Minddistrict vindt u onder de pagina E-Health

Annuleren afspraak
Als u in verband met ziekte afmeldt, brengen wij momenteel geen kosten in rekening. Geef uw afmelding zo tijdig mogelijk door.
Als u verzuimt om af te melden, kunnen wij wel kosten in rekening brengen.

Preventieve groepscursussen
Groepscursussen gaan in ieder geval tot en met maandag 6 april niet door. 
Dit geldt voor alle preventieve groepscursussen; de KOPP/KOV-cursussen en de cursussen i.s.m. het Regionaal Trainingscentrum.

Extra maatregelen
Er zijn extra maatregelen nodig om verspreiding en besmetting van het Coronavirus te voorkomen.
Graag brengen we de algemene (hygiëne)adviezen extra onder de aandacht:

– Was je handen regelmatig en grondig gedurende 20 seconden
– Hoest of nies in de binnenkant van je elleboog
– Gebruik papieren zakdoekjes
– Schud geen handen 
– Houd 1,5 à 2 meter afstand van anderen
– Blijf thuis als je verkoudheidsklachten krijgt

Deze extra maatregelen gelden zowel voor onze cliënten en bezoekers, als voor onze medewerkers. 

Voor actuele informatie en adviezen voor COVID-19 verwijzen wij je naar het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19 

Update geplaatst: 17 – 03 – 2020

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse


Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11B
5301 PA Zaltbommel

Telefoon:    073 – 22 000 44
maandag t/m vrijdag 08:30u – 17:00u 
met uitzondering van feestdagen
Fax:             073 – 22 000 45
E-mail:        info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.
Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

ypse-foto10_default

Wachttijden

Per 1 mei 2019 hanteert Ypse een aanmeldlijst. Wij plannen maximaal 3 maanden vooruit. Is er geen plek binnen die 3 maanden dan plaatsen wij u op onze aanmeldlijst en krijgt u bericht zodra er plek is. Na de intake is er geen wachttijd voor de start van de behandeling.

Locatie Den Bosch – Regulier: 5 weken
Locatie Den Bosch – Chronisch: 6 weken
Locatie Zaltbommel: 5 weken
Locatie Uden – AD(H)D:  5 weken

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Ypse of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

Update geplaatst: 06 – 03 – 2020