Kwaliteit van Ypse

Ypse heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Ypse spant zich dan ook continu in om de kwaliteit te waarborgen. Hieronder leest u meer over hoe Ypse dit doet.

                                        Keurmerk Basis GGZ
keurmerk BGGZOok voor 2021 heeft Ypse weer het Keurmerk Basis GGZ behaald!

In 2016 behaalde Ypse voor het eerst het Keurmerk Basis GGZ, een eenduidig kenmerk voor kwaliteit in de Generalistische Basis GGZ (GBGGZ).
Het keurmerk is ontwikkeld in samenspraak met belanghebbenden in de GGZ. Het biedt een centraal platform voor de dialoog over kwaliteit en doelmatigheid in de Basis GGZ, jaagt veranderingen aan en maakt kwaliteitsverbeteringen inzichtelijk – betere mentale zorg (h)erkennen we samen. Zorgaanbieders kunnen met het keurmerk laten zien dat ze zich extra inspannen om de juiste zorg op het juiste moment te leveren.
Cliënten, andere zorgverleners en zorgverzekeraars kunnen bij GBGGZ aanbieders met het Keurmerk Basis GGZ er van uitgaan dat bij deze zorgaanbieder:

  • De werkwijze transparant is en er samen wordt gewerkt met GGZ ketenpartners
  • Volgens gestructureerde methoden generalistisch wordt behandeld
  • Het gebruik van e-Health toepassingen wordt gestimuleerd en bij alle cliënten wordt overwogen
  • Continu wordt gewerkt aan het verbeteren van de zorg.


‘Het Gouden Randje’
In 2019 ontving Ypse ‘Het Gouden Randje’ als ‘Meest gewaardeerde Keurmerkdragers’. Ypse spant zich bovengemiddeld in om cliëntervaring te verzamelen en te benutten ter verbetering van het zorgproces.

Ypse verantwoordt jaarlijks waarom zij het Keurmerk Basis GGZ voor het aankomende jaar mogen dragen.

Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 dienen alle aanbieders van Generalistische Basis GGZ en Specialistische GGZ binnen de zorgverzekeringswet te beschikken over een kwaliteitsstatuut. Ook Ypse heeft een eigen kwaliteitsstatuut waarin de kwaliteit en verantwoording beschreven worden. Meer informatie over de statuten van Ypse vindt u in:

Goedgekeurde kwaliteitsstatuut
Uitgebreide kwaliteitsstatuut
Professioneel statuut

Spiegelgesprekken
Een spiegelgesprek is een luistersessie waarin professionals horen wat een groep cliënten te vertellen heeft over de dienstverlening van Ypse. Dit gebeurt onder leiding van een onafhankelijke gespreksleider. De toehoorders bestaan uit alle medewerkers van Ypse. Hieronder vindt u het meest recente verslag van het spiegelgesprek dat bij Ypse heeft plaatsgevonden.

Spiegelgesprek 2019

Rapportcijfer CQ-Index cliënttevredenheid Ypse:
We vinden het belangrijk dat u inzicht heeft in hoe mensen Ypse beoordelen. We nemen daarom aan het einde van de behandeling een vragenlijst af, om te bepalen hoe de gesprekken ervaren zijn. De vragenlijst die we afnemen is de CQ-Index, deze vragenlijst wordt ook door andere aanbieders afgenomen bij cliënten zodat we de gemiddelde resultaten eerlijk kunnen vergelijken. 

CQ-Index cliënttevredenheid score 2021 is 8,1
Wat cliënten het meest waarderen is dat de behandelaar hen serieus neemt en dingen op een begrijpelijke manier uitlegt. De behandelaar stelt samen met de cliënt het behandeldoel vast.

De volgende opmerkingen werden gemaakt door cliënten:
“Ik vond het fijn dat je zelf inspraak had. De behandeling was op maat. Er werd geluisterd, in gesprek gegaan, maar vooral werd je zelf aan het denken gezet.”

“De exposure bij de bushalte was doorslaggevend. Deze mogelijkheid binnen de behandeling onderscheidt Ypse van andere hulpverleners in deze branche. Enorm dankbaar.”

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes


Deelnemer preventie STARR cursus:
“Ik heb gebruik mogen maken van het aanbod van Ypse voor een online STARR training. Deze training heeft mij veel verder geholpen met de negatieve gedachtes die op dat moment door mijn hoofd speelde. Ik ga het leven een stuk positiever tegemoet.”

Deelnemer KOPP/KOV Volwassenen cursus:
“Beide medewerksters van Ypse waren erg professioneel, kwamen afspraken na en zijn oprecht betrokken bij hun cliënten. Ik heb gebruik gemaakt van de KOPP/KOV groep voor volwassenen omdat ik kind ben van verslaafden. Erg informatief, interessant en helpend.”

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch

Locatie Cuijk:
Spinding 13, 5431 SN Cuijk

Locatie Oss:
Gezondheidslaan 65, 5342 JW Oss

Locatie Uden:
Loopkantstraat 25, 5405 AC Uden

Telefoon  073 – 22 000 44
Fax           073 – 22 000 45
E-mail      info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

ypse-foto10_default

Wachttijden

Wij plannen een intake maximaal zes weken vooruit. Is er geen plek binnen zes weken dan plaatsen wij u op onze aanmeldlijst. Uw behandeling volgt aansluitend op de intake. Indien u dit wenst, kunt u begeleiding vragen van onze ervaringsdeskundige (ook mogelijk vóórafgaand aan uw intake).  

Wachttijden op dit moment:

Regulier 12 weken

Herstel en ondersteuning 12 weken

Jeugd 7 weken

In verband met de Corona maatregelen zullen onze intakegesprekken (voornamelijk) via videobellen plaatsvinden.

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Ypse zet zich in om een eventuele wachttijd zo kort mogelijk te houden. Uw zorgverzekeraar kan met u meekijken wanneer u vragen hebt over (het verschil in) wachttijden bij andere zorgaanbieders of u kunt hen verzoeken om wachtlijstbemiddeling.

Update geplaatst: 23 september 2022.