Kwaliteit van Ypse

Ypse heeft kwaliteit hoog in het vaandel. Ypse spant zich dan ook continu in om de kwaliteit te waarborgen. Hieronder leest u meer over hoe Ypse dit doet.

Keurmerk Basis GGZ
keurmerk BGGZIn 2016 behaalde Ypse voor het eerst het Keurmerk Basis GGZ, een eenduidig kenmerk voor kwaliteit in de Generalistische Basis GGZ (GBGGZ).Het keurmerk is ontwikkeld in samenspraak met belanghebbenden in de GGZ. Het biedt een centraal platform voor de dialoog over kwaliteit en doelmatigheid in de Basis GGZ, jaagt veranderingen aan en maakt kwaliteitsverbeteringen inzichtelijk – betere mentale zorg (h)erkennen we samen.Zorgaanbieders kunnen met het keurmerk laten zien dat ze zich extra inspannen om de juiste zorg op het juiste moment te leveren. Cliënten, andere zorgverleners en zorgverzekeraars kunnen bij GBGGZ aanbieders met het Keurmerk Basis GGZ er van uitgaan dat bij deze zorgaanbieder:

  • De werkwijze transparant is en er samen wordt gewerkt met GGZ ketenpartners
  • Volgens gestructureerde methoden generalistisch wordt behandeld
  • Het gebruik van e-Health toepassingen wordt gestimuleerd en bij alle cliënten wordt overwogen
  • Continu wordt gewerkt aan het verbeteren van de zorg.


Het Keurmerk Basis GGZ 2016 omvat 11 normen binnen vier thema’s: Samenwerking in de keten, Generalistisch methodisch behandelen, eHealth en Continu verbeteren. Het Keurmerk Basis GGZ 2017 omvat drie thema’s: Cliëntgericht behandelen, Samenwerken in de keten en Continu verbeteren en innoveren.

Ypse verantwoordt jaarlijks waarom zij het keurmerk voor het aankomende jaar mogen dragen.

Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 dienen alle aanbieders van Generalistische Basis GGZ en Specialistische GGZ binnen de zorgverzekeringswet te beschikken over een kwaliteitsstatuut. Ook Ypse heeft een eigen kwaliteitsstatuut waarin de kwaliteit en verantwoording beschreven worden. Meer informatie over de statuten van Ypse vindt u in:

Goedgekeurde kwaliteitsstatuut
Uitgebreide kwaliteitsstatuut
Professioneel statuut

Spiegelgesprekken
Een spiegelgesprek is een luistersessie waarin professionals horen wat een groep cliënten te vertellen heeft over de dienstverlening van Ypse. Dit gebeurt onder leiding van een onafhankelijke gespreksleider. De toehoorders bestaan uit alle medewerkers van Ypse. Hieronder vindt u de verslagen van de spiegelgesprekken die bij Ypse hebben plaatsgevonden:

Spiegelgesprek 2015
Spiegelgesprek 2016
Spiegelgesprek 2017

Customer quality
customer qualityBehalve de spiegelgesprekken vragen onze professionals u na de behandeling ook om een vragenlijst in te vullen: de Customer Quality index (CQi). In de vragenlijst vragen wij uw mening over de behandeling. Tevens vragen wij welk rapportcijfer u de behandeling zou geven en of u deze behandeling aan iemand anders zou aanraden. De vragenlijst geeft u ook de optie om ons aanbevelingen en tips te geven. Ypse krijgt gemiddeld een 8,2.

“Ik vond het fijn dat je zelf inspraak had. De behandeling was op maat. Er werd geluisterd, in gesprek gegaan, maar vooral werd je zelf aan het denken gezet.”

“De exposure bij de bushalte was doorslaggevend. Deze mogelijkheid binnen de behandeling onderscheidt Ypse van andere hulpverleners in deze branche. Enorm dankbaar :-)”

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes

‘Fijn om mensen te leren kennen die een vergelijkbare ervaring hebben. De begeleiding was goed’.

‘Zorg op maat. Op mijn eigen tempo herstellen en aangeven’.

‘Fijne, gemoedelijke sfeer, en fijn om te merken dat mijn begeleider/behandelaar ook gewoon een mens is’.

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Ypse
Kooikersweg 203E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Bezoekadres locatie Zaltbommel
Heemstraweg West 11b
5301 PA Zaltbommel

Telefoon: 073 – 22 000 44 (ma t/m vr 08.30u – 17.00u m.u.v. feestdagen)
Fax: 073 – 22 000 45
E-mail: info@Ypse.nl

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost. Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen naar info@Ypse.nl.

ypse-foto10_default

Wachttijden

Per 1 mei hanteert Ypse een aanmeldlijst. Wij plannen maximaal 3 maanden vooruit. Is er geen plek binnen die 3 maanden dan plaatsen wij u op onze aanmeldlijst en krijgt u bericht zodra er plek is. Na de intake is er geen wachttijd voor de start van de behandeling.

Locatie Den Bosch – regulier: 5 wkn
Locatie Den Bosch – chronisch: 8 wkn
Locatie Zaltbommel: 5 wkn
Locatie Uden – AD(H)D:  8 wkn

De wachttijd is niet afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met Ypse of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

update: 03-09-2019